Nauczycielu, pedagogu, dyrektorze, psychologu szkolny!
Czy zauważasz bezradność i kruchość młodych ludzi w sytuacjach stresowych?
Czy obserwujesz wśród młodych ludzi:
obniżone poczucie własnej wartości,
„znudzenie życiem”
i przyjmowanie postawy bierności,
ostrożność w nawiązywaniu
nowych znajomości
w świecie rzeczywistym (offline),
brak akceptacji siebie oraz nieznajomość swoich własnych
stron i talentów,
trudności z radzeniem
sobie ze stresem,
brak współpracy w klasie, konfliktowość lub obawę przed zaangażowaniem w relacje?
Zbuduj w swoich uczniach odporność na kryzys!
Wybierz program profilaktyczny, którym zostało objętych już ponad 50 000 uczniów w całej Polsce!
Dajmy naszym uczniom najlepsze narzędzia,
do pokonania życiowych wyzwań!
Młodzież przeżywa wiele wyzwań i problemów, z którymi często nie potrafi sobie poradzić. Dlatego tak ważne jest,
aby szkoła kształciła nie tylko umysły, ale również wzmacniała kompetencje do stawiania czoła problemom.
Kryzys u młodych ludzi może się objawiać trudnościami w budowaniu bliskich i trwałych relacji, przyjmowaniem destrukcyjnych postaw i podejmowaniem zachowań, takich jak: przemoc, agresja, uzależnienia (w tym od technologii cyfrowych).
Skutkiem obniżonej kondycji psychicznej młodych ludzi są m.in. zachowania ryzykowne, stany depresyjne
a w skrajnych przypadkach — próby samobójcze.
rozumienia
i zarządzania swoimi emocjami,
zapobiegania uzależnieniom,
reagowania i radzenia sobie z przemocą,
stawianie sobie celów i ich realizacji,
wzmacniania poczucia własnej wartości i akceptacji siebie,
„Dobry Temat" dotarł już do ponad:
Stawiamy na jakość opieki nad realizującymi program nauczycielami i uczniami, dlatego liczba szkół, które obejmiemy programem w każdym roku szkolnym jest ograniczona.
Wypełnij formularz wstępnego zainteresowania, a opiekunowie ds. wdrożenia programu skontaktują się
z Tobą w ciągu kilku dni roboczych.
najmłodszy w historii (w wieku 15 lat) zdobywca dwóch biegunów w jednym roku, a zarazem pierwsza osoba z niepełnosprawnością, która tego dokonała.
Jasiek zaprasza młodzież do wspólnej podróży. W czasie programu dzieli się swoim doświadczeniem i drogą oraz sposobami pokonywania pojawiających się trudności i wyzwań.
Swoim życiem udowadnia, że warto mieć marzenia i dążyć do wyznaczonych celów, przekraczając bariery i własne słabości.
Program “Dobry Temat” nie bazuje na impulsie, ale na długotrwałym procesie zmiany! Uczniowie przez kilkanaście tygodni otrzymują wiedzę oraz narzędzia, które kształtują ich postawy oraz dzięki którym zdobywają potrzebne umiejętności do radzenia sobie z kryzysami.
Program „DOBRY TEMAT” jest opracowany przez ekspertów z dziedziny psychiatrii, psychologii, pedagogiki
i profilaktyki. Zawiera:
Dziesięć 20 – 30-minutowych interaktywnych filmów:
odcinki są inspirowane atrakcyjnym dla młodzieży klimatem YouTube’owych vlogów. W każdyc z nich podejmowany jest kolejny z dziesięciu tematów np. akceptacja siebie, radzenie sobie z emocjami, przemoc.
Ankiety ewaluacyjne (na początku
i na końcu programu):
narzędzia badawcze, które umożliwiają pomiar skuteczności programu. Na zakończenie programu szkoła otrzymuje raport podsumowujący, który zawiera wskazówki do dalszej pracy z młodzieżą.
przewodnik w procesie realizacji „Dobrego Tematu”, zawierający kompleksową instrukcję pracy z programem oraz zbiór wszystkich dodatkowych materiałów.
za jej pomocą uczniowie oraz nauczyciele
w prosty sposób realizują program w swojej placówce.
dodatkowe scenariusze do przeprowadzenia zajęć warsztatowych o tematyce profilaktycznej, które pozwolą pogłębiać poruszane treści lub przećwiczyć wybrane umiejętności.
materiały wzmacniające treści poruszane
w odcinku. Mają skłonić uczestników do refleksji.
materiały do pracy własnej uczniów,
które zawierają dodatkowe zagadnienia, poszerzające tematykę odcinków.
interaktywne, anonimowe ankiety, które dają uczniom możliwość szczerej refleksji na temat poruszany w trakcie każdych z 10 zajęć.
materiały wyposażają w szczególnie ważne i cenne praktyczne informacje,
np. przykłady konkretnych rodzajów przemocy, również tych nieoczywistych, miejsca uzyskania pomocy w kryzysie zdrowie psychicznego.
W ramach programu „Dobry Temat” oferujemy kompleksowe wsparcie,
obejmujące nie tylko uczniów, ale również nauczycieli i rodziców:
Szkolenie dla nauczycieli –
6 filmów (6 x 45 minut)
Filmy szkoleniowe dla z zakresu psychologii, psychiatrii, pedagogiki. Materiały obejmują m.in. tematykę:
• sygnałów świadczących o problemach w obszarze zdrowia psychicznego młodych ludzi,
• zaburzeń depresyjnych oraz wsparcia młodzieży w kontekście zapobiegania samobójstwom, zaznajamiające
z platformą programu.
Szkolenie dla rodziców
(45 minut)
Film, który przybliża rodzicom program „Dobry Temat”. Jasiek Mela zwraca uwagę na trudność bycia rodzicem nastolatka oraz zachęca do zaangażowania się w realizację programu poprzez inicjowanie w domu rozmów na tematy poruszane w trakcie realizacji poszczególnych zajęć.
prof. Lubelskiej Akademii WSEI, współtwórca programu „Dobry Temat”, psychoterapeuta
PROWADZĄCY SZKOLENIA:
prof. Jacek Pyżalski
pomysłodawca, kierownik i wykonawca ponad 60 międzynarodowych i krajowych projektów badawczych związanych
z zagadnieniami kompetencji cyfrowych, agresji elektronicznej, nowych mediów, komunikacji w szkole, promocji zdrowia, cyberprzemocy wśród młodzieży
Agnieszka Pisula
psycholog, terapeuta EMDR, psychoterapeuta systemowy w trakcie certyfikacji; pracuje z osobami dorosłymi, młodzieżą i rodzinami
dr n. med. Aleksandra Lewandowska
psychiatra, ordynator Oddziału Psychiatrycznego dla Dzieci, konsultant krajowy ds. psychiatrii dzieci i młodzieży
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. W tej kategorii znajdują się tylko te pliki cookie, które zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.
Pliki cookie, które nie są szczególnie potrzebne do funkcjonowania strony internetowej i są wykorzystywane w szczególności do gromadzenia danych osobowych użytkownika za pomocą analiz, reklam, innych wbudowanych treści są określane jako pliki cookie, które nie są konieczne. Obowiązkowe jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie na stronie internetowej.